Adriano Design | Business Innovation: Tre Spade
Adriano Design is a Turin based product design studio. Adriano Design è lo studio di progettazione e design del prodotto basato a Torino
Design Studio Turin, Studio Design Torino, Adriano Design, Torino, Turin, Industrial Design, Product Design, Torino Design Studio, Turin Design Studio, Progettazione Torino, Studio Progettazione Torino
8220
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-8220,ajax_leftright,page_not_loaded,,qode-theme-ver-3.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Business Innovation: Tre Spade

2010

 

In 2010 and during a conference in Ivrea CEO of Facem Tre Spade Gian Rolle gets to know the philosophy of Adriano Design, fascinated by the way they work and convinced of effectiveness of their strategy in potentially transforming his historical company Tre Spade engages Adriano brothers in laying out a strategy to re launch Tre Spade, giving it a new international reputation.

 

Nel 2010 Gian Rolle amministratore delegato dell’azienda Facem Tre Spade conosce la filosofia di Adriano Design nel corso di una conferenza ad Ivrea, Affascinato dal modo di operare e convinto che tali strategia possono funzionare sulla sua storica azienda Tre Spade incarica i fratelli Adriano di attuare una strategia di rilancio dell’azienda portandola ad una visibilita internazionale.

Company image before intervention of Adriano Design

Strategy

 

We start by evaluating the commercial division and production systems of the company. Tre Spade is a company producing the semi-professional equipment and machineries for transforming and conserving food. Adriano brothers started the analysis of food preservation concept, what was then the weakest product of the company, and worked on vacuum systems changing and innovating them to the point of achieving a drastically changed product capable of attracting international attention from professional buyer towards not only the product, but the whole company, accrediting it as a leader in the sector.

 

Inizia l’analisi dell’azienda della parte commerciale e dei sistemi di produzione. L’azienda Tre Spade si occupa della produzione di macchine semi professionali nel mondo della trasformazione e conservazione del cibo. I fratelli Adriano decidono di analizzare il concetto della conservazione, al momento il prodotto più debole, e lavorano sul sistema sottovuoto innovandolo drasticamente tanto da attirare i buyers professionali internazionali verso l’azienda Tre Spade, riconoscendogli una leadership nel settore.

Concept Development

 

After a year of research and development Takaje was conceived, a truly revolutionary product which achieved excellent results in terms of product quality and production costs thanks to a very close collaboration between the company and Adriano Design. New marketing strategies has been also studied to revolutionise company’s image and reputation on the market and new work has been put into communicating the product, creating a dedicated catalogue of Takaje which later on with it’s growth earns the values of a brand by itself.

 

Dopo un’anno di ricerca e sviluppo è stato concepito Takaje, un prodotto veramente rivoluzionario che attraverso la stretta collaborazione con l’azienda ha portato a risultati eccellenti in termini di qualità del prodotto e costi di produzione. Si sono anche attivate strategie di marketing volte a rivoluzionare l’immagine e il posizionamento dell’azienda sul mercato, si è lavorato alla comunicazione prodotto attraverso la creazione di un nuovo catalogo dedicato interamente al prodotto Takaje che acquista una forza tale da diventare quasi un brand.

Consolidating the “Tre Spade” Brand

 

After the creation of Takaje revisiting the company’s communications becomes fundamental, by redesigning the company’s image through their exhibition stands, engaging (then) new forms of communication on social media and traditional press.
The true power of an innovative and integrated product like Takaje rests in creating the image of an innovative company capable of innovating, outlining it’s trajectory and looking for competition in an international and global market.

 

Dopo la creazione di Takaje diventa fontamentale rivedere la comunicazione dell’azienda e dei suoi prodotti, questo viene fatto riprogettando l’immagine dell’azienda attraverso i suoi stand espositivi, attivando nuove forme di comunicazioni sui canali social media e sulla stampa tradizionale.
La forza di un prodotto innovativo e completo come Takaje è quella di dare una nuova immagine dell’azienda capace di innovare e di traghettarsi sui mercati internazionali mettendosi in competizione con un mercato globale.

New company image after intervention of Adriano Design

2011 Debut

 

In 2011 Tre Spade participates in several international expositions and Takaje is chosen to the ADI Design Index.

 

Nel 2011 Tre Spade partecipa a diverse esposizioni internazionali e il prodotto Takaje viene selezionato nel Design Index ADI.

2014

 

The company continues with it’s matriculation in international expositions. Tre Spade’s image consolidates further more, the company restarts to obtain invention patents on it’s products, regaining a much needed industrial power for penetrating the international market. The Takaje system obtains more patents for invention.
In 2014 Takaje wins the prestigious Compasso d’Oro ADI Award and becomes the company’s best seller in the 120 years history of Tre Spade.
In 2014 Adriano Design disegna Toollio, the first professional multifunctional kitchen robot, a new revolutionary product in restoration world, which is immediately chosen into ADI Design Index.

 

Continuano le esposizioni internazionali dell’azienda. Si consolida ulteriormente l’immagine di Tre Spade la quale inizia di nuovo a fare brevetti di invenzione sui prodotti riacquistando una forza industriale indispensabile per inserirsi nei mercati internazionali.
Il sistema Takaje ottiene più brevetti di invenzione.
Nel 2014 Takaje vince il prestigioso premio Compasso d’oro ADI e il prodotto diventa il più venduto nella storia dell’azienda di Tre spade che ha più di 120 anni di vita.
Nel 2014 Adriano Design disegna Toollio, il primo robot multifunzionae professionale, un nuovo prodotto rivoluzionario nel mondo della ristorazione, il quale viene immediatamente selezionato nell’adi Design Index.

2015

 

In the occasion of EXPO 2015, Tre Spade exhibits Toollio in Triennale Design Museum.

 

Tre Spade espone alla Triennale Design Museum con il prodotto Toollio in occasione dell’EXPO 2015.

FACEM Spa - Tre Spade
VIA Fabbriche 11 c
10141 Torino (TO), Italia
Tel: +39 011 337 119 - +39 011 3858495
Fax: +39 011 334 889
Tre Spade Website